צפו: כך יהודי קייב חגגו ראש השנה בצל האזעקות והעוצר

אבי יעקב No Comments on צפו: כך יהודי קייב חגגו ראש השנה בצל האזעקות והעוצר

עם מכתב ברכה מיוחד מראש ממשלת אוקראינה לרבה של קייב • חיילים שחזרו לביתם מאזורי הקרבות כדי להשתתף בתפילות ראש השנה • כך נפתחה השנה החדשה בקהילה היהודית של קייב

צילום: באדיבות המצלם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצל האזעקות וכשהלחימה באוקראינה נמשכת ללא הפוגה ואנשי הביטחון ממלאים את העיר, חגגו אלפי יהודי קייב – בירת אוקראינה את ראש השנה עם תפילות מרגשות וארוחות חגיגיות. כבר בימים שקודם לחג, נערכו אנשי הקהילה היהודית ורבה הראשי של קייב הרב יונתן מרקוביץ, לאפשר לכל יהודי העיר לציין את החג גם תחת הנחיות הביטחון ושעות העוצר הקפדניות.

לפני החג, התקשר ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל ששהה באותה עת בועידת האו"ם בניו יורק לרב מרקוביץ על מנת לאחל לו ולכל יהודי אוקראינה שנה טובה ושמחה. בהמשך הוא אף שלח מכתב ברכה רשמי, בו ציין את ההקרבה והשותפות של יהודי אוקראינה במאמץ המלחמתי.

על מנת להימנע מהתכנסויות המוניות, צומצמו ארוחות החג הגדולות ואלפי מארזי חג נשלחו לבתי יהודים רבים בעיר. המשלוחים כללו גם סיוע לקשישים ונזקקים שנותרו בעיר למרות ההפצצות והמלחמה הקשה. 

ראש השנה בצל המלחמה, חייב את יהודי העיר להישמע להוראות הביטחון גם במהלך החג. כדי לאפשר ליהודים לחזור לבתיהם עד לתחילת שעת העוצר הלילי, הוקדמה התפילה והדלקת נרות החג, כך שמי שרצה להשתתף בתפילות ובסעודות החג, הצליח לעשות זאת ללא הפרעה. בין המתפללים בלטו גם חיילים מאזורי הקרבות שחזרו לביתם לראש השנה.

במקביל לאלפי ארוחות החג שנשלחו לבתי יהודים רבים בטרם החג, נערכו גם מספר סעודות חגיגיות בהשתתפות של מאות יהודים. באירוע המרכזי בפתיחת החג נכחו בכירים בממשל ובצבא האוקראיני, לצד שגרירים ודיפלומטים משגרירויות ישראל, אוסטריה, שוויץ, בריטניה, איטליה, קרואטיה ועוד.

"ראש השנה הוא היום בו אנו מכתירים את הקדוש ברוך הוא למלך עלינו ומתפללים ש"יכון בחסד כסאך", השנה התפילה של כל יהודי אוקראינה וגם מחוץ לאוקראינה היא שתסתיים המלחמה ויחזור השקט והשלום לאוקראינה", אמר הרב מרקוביץ' לנוכחים בפתיחת סעודת החג. 

לדברי רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ': "בקייב נותרו אלפי יהודים, חלקם הגדול קשישים ונזקקים שצריכים את עזרת הקהילה. בראש השנה הצלחנו להפיח תקווה ולאחל לאנשי הקהילה ולכל תושבי אוקראינה שתהיה שנה שקטה ומתוקה. ההיערכות שלנו כבר בשבוע שקודם ראש השנה, עזרה לנו לערוך את תפילות וארוחות החג בבטחה ובלי להפר את ההוראות של הצבא וכוחות הבטחון. למרות המצב, שמחנו לראות את המתפללים הרבים שלא וויתרו ובאו לבית הכנסת, בהם גם אנשי צבא ולוחמים מהחזית".

מכתב ראש הממשלה האוקראיני

באדיבות המצלם



0 תגובות